اخبار داغ
  از حیثیت مجلس دفاع کنید
 بازنشستگان توان گذران زندگی خود را ندارند
 ساماندهی کارکنان دولت با جدیت پیگیری شود
 مردم منتظر اقدام در پرونده فساد واردات چای هستند
 عضو ناظر مجلس در شورای رقابت انتخاب شد
 ارقام تحقق ناپذیر در بودجه وجود ندارد
 کیفیت سوخت ناچارا کاهش داده می‌شود
 حاضران در فیلم غیراخلاقی گیلان بازداشت شدند
 نیروهای طرحی دوران کرونا تعیین تکلیف شود
 به معیشت مردم توجه شود
 مدیر کل آژانس نباید احساسی موضع‌گیری کند
 دولت ساخت مسکن را در اولویت کاری خود قرار دهد
 مجلس به دنبال رفع تبعیض حقوق بازنشستگان
 به تعداد نمایندگان مجلس اضافه می‌شود؟
 شناسایی حدود ۱۱۰ هزار خانه برای دریافت مالیات
 امنیت روانی جامعه را به خطر نیاندازید
 صف‌های سوخت‌گیری در تهران جمع شد؟
 این خانوارها مسکن رایگان می‌گیرند
 پاسخ قالیباف به رئیس سازمان برنامه و بودجه
 هیچ برنامه‌ای برای زمان‌بندی قطع برق وجود ندارد!
دیگر رسانه ها
 ساها در جمع ۵ ایرلاین برتر کشور
 دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ بازنگری کند
 گرانی برای مردم مشکل ساز شده است
 عنوان مدرسه از برخی واحدهای آموزشی حذف می‌شود
  کیفیت سوخت ناچارا کاهش داده می‌شود
 بستر ایجاد اشتغال برای جوانان فراهم شود
  اعتیاد اینترنتی کودکان را جدی بگیرید
  سال آینده فشار مالیاتی بر مردم نداریم
 صادرات پیاز و گوجه فرنگی به زودی محدود می شود
 سهمیه سوخت این خودروها قطع می‌شود
 افزایش ۳۰ درصدی حقوق تورم را تشدید می‌کند
 مردم تهران زباله نفس می‌کشند
 خودروهای وارداتی فوتبالیست ها پلاک نمی شوند!
 به سمت حذف «کنکور» می‌رویم
 اختصاص سهام عدالت به نوزادان مطرح نیست
 مدیرعامل چای دبش اختلاسگر نیست!
 نیروگاه‌های استان تهران مازوت مصرف نمی‌کنند
 باید لوازم خانگی باکیفیت وارد شود
 ریالی از بانک مرکزی بابت تنخواه گردان خزانه نگرفتیم
 واردات کالاهای تحریمی تسهیل شد
سرویس :  فرهنگارسال به دوستان ارسال به دوستان نسخه چاپی
شناسه خبر:  7113یکشنبه 29 مرداد 1402   |   11:53:34
اسماعیلی:

 مسئولان با جدیت ضعف‌های آموزشی را پیگیری کنند

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم با انتقاد از آمار ۵ درصد مردودی دانش آموزان در دوران ابتدایی، گفت: باید مسئولان آموزش و پرورش با جدیت تمام ضعف‌های آموزشی که منجر به مردودی دانش آموزان شده را پیگیری کنند و این رقم را به حداقل میزان خود برسانند این در شان نظام آموزشی کشور نیست.
به گزارش صندلی سبز؛ مهدی اسماعیلی در مورد 5 درصد مردودی پایه اول ابتدایی، گفت: براساس اصل 30 قانون اساسی دولت موظف است که شرایط تحصیل رایگان را برای عموم ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم کند تا کسی بازمانده از تحصیل نباشد، علیرغم تلاش‌های گسترده برای اجرای کامل این اصل قانونی باز شاهد جا ماندن گروهی از دانش آموزان از تحصیل و ترک تحصیل آنان هستیم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید به میزان مردودی دانش آموزان در پایه اول ابتدایی، افزود: تمام خلاء‌ها در این زمینه را نمی‌توان به پای کوتاهی آموزش و پرورش نوشت، مسئله غربالگری دانش آموزان در هنگام ثبت نام مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، در نظر داشته باشیم که درصدی از دانش آموزان باید در مدارس استثنایی درس بخوانند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از مناطق محروم مدارس استثنایی نداریم، اظهار داشت: غربالگری ثبت نام دانش آموزان در مناطق محرومی همچون روستاها گاهی ممکن نیست و اگر این مهم ایجاد شود مدارس استثنایی برای آموزش آنها وجود  ندارد و حتی با ورود این گروه از دانش آموزان به مدارس عادی توانایی گذر به مراتب بالاتر را نداشته و منجر به مردودی آنها می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: بخشی از مردودی‌های دانش آموزان به دوران کرونا و کلاس‌های مجازی مدارس مربوط است، این گروه یا به مدرسه نرفته و یا در میانه سال تحصیلی، ترک تحصیل کرده‌اند سیستم آموزشی کشور این گروه از دانش آموزان را به عنوان باز مانده از تحصیل یا مردودی ثبت کرده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: در برخی از نقاط کشور بعضا شاهد هستیم که نظام آموزشی کوتاهی‌‌هایی در حق دانش آموزان داشته است که این کوتاهی به عدم دسترسی به معلم بر می‌گردد و متاسفانه دانش آموز تعلیمات لازم را نگرفته و زمینه مردودی آنان  را فراهم کرده است.

اسماعیلی با انتقاد از آمار 5 درصد مردودی دانش آموزان در دوران ابتدایی، یادآور شد: باید مسئولان آموزش و پرورش با جدیت تمام ضعف‌های آموزشی که منجر به مردودی دانش آموزان شده را پیگیری کنند و این رقم را به حداقل میزان خود برسانند این در شان نظام آموزشی کشور نیست؛ چرا باید در دوران ابتدایی با چنین چالشی روبرو باشیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به راهکار تاسیس مدارس دو زبانه برای کاهش میزان مردودی پایه اول ابتدایی؛ اظهار داشت: وجود رسانه ملی فرصتی مناسب برای حل دو زبانگی دانش آموزان است بر همین اساس وجود مدارس دو زبانه نمی‌تواند راه حل قطعی برای جبران ضعف یادگیری و کاهش میزان مردودی‌ها باشد.

وی در ادامه با اشاره به تحقیقات متعدد انجام پذیرفته در مورد میزان تاثیر یادگیری دانش آموزان در مناطق دو زبانه، گفت: طی پژوهش‌های انجام گرفته مشخص شد دو زبانگی که در برخی از استان‌ها شاهد آن هستیم با وجود رادیو و تلویزیون چندان بر روی یادگیری دانش آموزان تاثیر ندارد؛ با تمام این تفاسیر دلایل مختلفی همچون اُفت تحصیلی و مردودی دانش آموزان موثر است که همگی مولفه‌های چالش برانگیز نظام آموزشی کشور ما هستند و باید مورد توجه بگیرد.

اسماعیلی با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش یکی از مولفه‌های نظام آموزشی کشور است، یادآور شد: آموزش و پرورش به عنوان مرجع عالی تصمیم گیری نظام آموزشی کشور باید این مشکلات را به صورت جزیی بررسی و مطرح کند تا اقدامات سریع در این راستا انجام بگیرد، در کمیته آموزش به کمیت و کیفیت باید به عنوان یک اولویت توجه داشته باشیم و اخیرا هم از مسئولان آموزش و پرورش برای توزیع، نحوه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری سند تحول آموزش و پرورش دعوت شده تا توضیحاتی در این خصوص ارائه کنند.
ایمیل مستقیم:   info@sandalisabz.ir
نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: *
ایمیل:
کد: *
 
     
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
   
اینستاگرام صندلی سبز
 درباره ما | تماس با ما | پیوندها | آرشیو | RSS
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صندلی سبز است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
© 2015 sandalisabz professional news site. All rights reserved